Uitgelicht: water met een verhaal
Het is een bekend fenomeen: gasten die de fles wijn graag vergezeld zien door een fles water. Om de dorst te lessen en de mond tussen gerechten door te spoelen. Tafelwater heeft een belangrijke functie voor de gast en biedt horecaondernemers een extra verkoopkans. En tafelwater verkopen gaat gemakkelijker als dat water een duurzaam verhaal vertelt.
Duurzaam drinken
Well Water is er zo een. Aan duurzaam ondernemen werd destijds nog niet zoveel waarde gehecht als nu. Toch werd Well Water in 2003 onder het motto ‘water voor water’ geïntroduceerd. Als eerste verkocht Well Water flesjes bronwater, gekoppeld aan een goed doel: mensen in ontwikkelingslanden van schoon drinkwater voorzien. Anno 2016 gaat voor elke verkochte fles Well Water een vast bedrag naar duurzame initiatieven: behoud en herstel van groen, investering in een schonere Noordzee en in lokale liefdadigheid.
Oorsprong
Het bronwater van Well wordt ingekocht bij lokale bottelaar William Watkins. Sinds 1990 bottelt hij water uit de bron Radnor Hills in Midden-Wales. Naast de hoge kwaliteit van het water hecht Well Water grote waarde aan het kunnen inkopen bij een lokale ondernemer. Dit betekent namelijk dat het verdiende geld voor het grootste deel blijft in de regio waar het is ontstaan. Zo komen verdiensten ten goede aan de lokale omgeving en maatschappij.
Boost tafelwater
Design is belangrijk, vooral in de horeca. Gasten kijken kritisch naar wat u serveert en naast smaak en kwaliteit wordt ook de vormgeving van een product streng beoordeeld. Well Water is daarom verkrijgbaar in glazen flessen die niet misstaan in menig trendy horecazaak. Geef een extra impuls aan de verkoop van tafelwater door een fles op elke tafel te zetten. Een mooie fles trekt de aandacht, zien doet verkopen.
Well Water is er voor de horeca in glazen flessen van 33 cl en 75 cl, met en zonder koolzuur.
Website: http://dewereldvanfood.delixl.nl/